ساکشن غبغب + مراقبت های پس از آن + هزینه ساکشن غبغب سال 1403

90 / 100

علت ایجاد غبغب چیست؟

غبغب چربی اضافی میان چانه و گردن است که باعث می شود گردن شما بزرگتر و گاهی اوقات پیرتر به نظر برسد. بسیاری از افراد این وزن اضافی را روی چانه و گردن خود تحمل می کنند. غبغب باعث تغییر ظاهر صورت و فک شما می شود. برخی از افراد حتی ممکن است به خاطر غبغب خط فک خود را به طور کلی از دست بدهند.

علائم اصلی داشتن غبغب عبارتند از:

  • تغییر در ساختار صورت
  • اضافه وزن در ناحیه چانه و گردن
  • و افتادگی پوست با افزایش سن

چاقی تنها دلیل ایجاد غبغب نیست و ژنتیک نیز میتواند دلیل دیگر باشد. بنابراین برخی از افراد به لطف عوامل ارثی، خط فک قوی‌تر یا نرم‌تری دارند. حتی افراد لاغر ممکن است به دلیل نداشتن تراکم عضلانی و ترکیب چربی بالاتر بدن غبغب داشته باشند.

تفاوت لیپوماتیک و لیپوساکشن

ساکشن غبغب چیست؟

ساکشن غبغب یک عمل جراحی زیبایی برای از بین بردن چربی اضافی ناحیه چانه و گردن است.این جراحی معمولاً با بی حسی موضعی انجام می شود، اما می توان از بیهوشی کامل هم استفاده کرد. ساکشن غبغب می تواند خط فک را مشخص تر و ظاهری باریک تر از گردن و صورت ایجاد کند.مشاوره با یک جراح پلاستیک در مرکز جراحی بسیار مهم است تا مطمئن شوید که این روش انتخاب مناسبی برای شما است و ارزیابی کنید که آیا کاندید خوبی برای این عمل هستید یا خیر، و همچنین درک روشنی از این روش داشته باشید.

ساکشن غبغب چگونه انجام می شود؟

جراح برش های کوچکی در ناحیه چانه و گردن ایجاد میکند. سپس یک لوله نازک توخالی به نام کانولا (Cannulas)از طریق برش ها وارد می شود. کانولا به یک دستگاه مکنده متصل است که برای حذف چربی اضافی استفاده می شود. جراح با دقت کانولا را در اطراف چانه و گردن حرکت می دهد و چربی اضافی را می شکند و ساکشن می کند. سپس برش ها با بخیه یا نوار جراحی بسته می شوند.
توجه به این نکته ضروری است که ساکشن چانه راه حلی برای کاهش وزن نیست و فقط برای برداشتن چربی اضافی این ناحیه است. بیماران باید از سلامت کامل برخوردار باشند و انتظارات واقع بینانه ای از نتایج عمل داشته باشند.

سن مناسب ساکشن غبغب

ساکشن غبغب گزینه ایده آلی برای افراد گروه سنی 20 تا 50 سال است، زیرا خاصیت ارتجاعی پوست خوبی دارند که برای نتایج خوب لازم است.

چه افرادی گزینه مناسب برای ساکشن غبغب هستند

افرادی که غبغب بسیار بزرگی دارند

افرادی که سلامت جسمانی کاملا خوبی دارند

افرادی که وزن آنها حداقل یک سال ثابت بوده است

سابقه بدشکلی بدن یا اختلال در غذا خوردن ندارند

لیپوماتیک چانه برای بیماران مبتلا به اختلال خونریزی، اختلال انعقاد یا هر شرایطی که باعث از بین رفتن چربی غبغب می شود، توصیه نمی شود.

دوره نقاهت ساکشن غبغب

بسته به بدن فرد و میزان عمل عوارض ساکشن غبغب متفاوت است.پس از عمل، بیماران معمولاً مقداری تورم، کبودی و ناراحتی همراه با درد را در ناحیه چانه و گردن خواهند داشت. که درد را معمولاً می توان با داروهای مسکن بدون نسخه کنترل کرد.

معمولاً بیماران دچار بی حسی یا گزگز در ناحیه درمان می شوند که موقتی است.این علائم معمولا در عرض چند روز تا یک هفته از بین می روند. نتایج کامل جراحی پس از چند هفته با کاهش تورم قابل مشاهده خواهد بود.

اکثر بیماران می توانند ظرف چند روز پس از عمل به کار و سایر فعالیت های عادی خود بازگردند. با این حال، پرهیز از فعالیت‌های شدید و پیروی از دستورالعمل‌های جراح پس از جراحی، مانند پوشیدن لباس‌های فشرده، اجتناب از سیگار و الکل، پیروی از یک رژیم غذایی سالم و حفظ آب بدن با نوشیدن آب فراوان برای کمک به روند بهبودی، مهم است.

در نظر داشته باشید که هر بیمار تجربه و دوره نقاهت متفاوتی خواهد داشت، بنابراین مهم است که دستورالعمل‌های بعد از عمل جراحی خود را دنبال کنید و اگر نگرانی یا نشانه‌ای از عفونت دارید، فوراً با جراح خود تماس بگیرید.

میزان عمل عوارض ساکشن غبغب متفاوت است

مراقبت های بعد از ساکشن غبغب

1- در روز اول بیماران باید انتظار مقداری تورم، کبودی و ناراحتی در ناحیه چانه و گردن داشته باشند. این علائم طبیعی و نتیجه جراحی هستند.
بیماران همچنین ممکن است در ناحیه درمان دچار بی حسی یا سوزن سوزن شدن شوند که موقتی است و در عرض چند هفته برطرف می شود. بیماران باید سر خود را بالا نگه دارند تا تورم کاهش یابد و از فعالیت های شدیدی که ممکن است باعث افزایش قابل توجه فشار خون شود اجتناب کنند.

بیماران در ناحیه درمان بانداژ و یا گن مخصوص دارند که ممکن است توسط جراح یا پرسنل پرستاری تعویض شود. بانداژها به کاهش تورم و به تمیز نگه داشتن محل برش ها کمک می کنند.

بیماران باید از استعمال دخانیات و الکل پرهیز کنند، زیرا این موارد می توانند روند بهبودی را کند کرده و عوارض را افزایش دهند. همچنین باید رژیم غذایی سالمی داشته باشند و هیدراته بودن بدن خود را حفظ کنند تا به روند بهبودی کمک کنند.

درد و ناراحتی را معمولاً می توان با داروهای مسکن بدون نسخه کنترل کرد، اما اگر درد شدید است یا هر گونه نگرانی دیگری دارید، باید فوراً با جراح خود تماس بگیرید.
2-بین روزهای 3 و 5 پس از لیپوساکشن چانه، بیماران می توانند انتظار داشته باشند که تورم و کبودی همچنان کاهش یابد. با این حال، برخی از بیماران ممکن است همچنان تورم و تغییر رنگ در ناحیه چانه و گردن داشته باشند. درد و ناراحتی نیز باید کاهش یابد، اما ممکن است تا حدی همچنان وجود داشته باشد.

تا چند وقت بعد از عمل ساکشن غبغب باید از گن استفاده کرد؟

بیماران در چند روز اول باید  بانداژها را ببندد و یا گن هایی که جراح داده است را بپوشند، زیرا این کار به کاهش تورم و تمیز نگه داشتن محل برش کمک می کند. همچنین به آنها توصیه می شود که سر را بالا نگه دارند تا تورم کاهش یابد.

ممکن است زیر چانه خود یک پانسمان داشته باشید. پانسمان چانه یا صورت باید محکم باشد اما نه خیلی سفت. این روکش باید به طور مداوم به مدت 24الی72 ساعت به صورت شبانه روزی به مدت 7 الی 10 روز پوشیده شود. می توانید پس از روز اول به طور موقت پوشش را برای دوش گرفتن بردارید.

برای کمک به روند بهبودی بیماران باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشند و باید به مصرف داروهای تجویز شده جراح برای درد ادامه دهند.
دو هفته پس از لیپوساکشن غبغب، بیماران می توانند انتظار داشته باشند که بیشتر تورم و کبودی فروکش کند. با این حال، برخی از بیماران ممکن است هنوز مقداری تورم باقیمانده داشته باشند، به ویژه در چند روز اول هفته دوم درد و ناراحتی در این مرحله باید حداقل باشد.

اکثر باندها و لباس های فشاری توسط جراح برداشته می شوند. برش ها باید به خوبی در حال بهبود باشند و هر نوع بخیه یا نوار جراحی که برای بستن برش ها استفاده می شود توسط جراح برداشته می شود.

بیماران باید تا زمانی که از فعالیت‌های شدیدی که ممکن است فشار خون را افزایش می‌دهد اجتناب کنند تا بتوانند به فعالیت‌های عادی از جمله کار و ورزش بازگردند. اجتناب از سیگار و الکل بسیار مهم است، زیرا این مواد می توانند روند بهبودی را کند کرده و خطر عوارض را افزایش دهند.

عکس قبل و بعد ساکشن غبغب

ماندگاری ساکشن غبغب چقدر است؟

نتیجه جراحی برداشتن چربی غبغب از طریق لیپوساکشن دائمی است. چربی دوباره رشد نمی کند مگر اینکه افزایش وزن قابل توجهی داشته باشید.

نحوه ماساژبعد از ساکشن غبغب

ماساژ بعد از جراحی لیپو غبغب بسیار مهم است. بیمار باید 2 تا 3 بار در روز از حدود یک هفته پس از جراحی ماساژ دهد. ماساژ کار حساس و دشواری است اما باید حتما انجام شود.

نحوه خوابیدن بعد ازانجام ساکشن غبغب

انجام لیپوساکشن چانه برای از بین بردن چربی اضافی در امتداد گردن و ناحیه چانه تنها شروعی برای دستیابی به نمای باریک تر و مشخص تر است. موراد بسیاری از جمله نحوه خوابیدن، نقش مهمی در موفقیت نهایی جراحی دارد.

خوابیدن به پشت به محافظت از ناحیه چانه و گردن از جمله محل برش کمک می کند. خوابیدن به پهلو یا شکم می تواند فشار بیش از حد بر این نواحی وارد کند و منجر به ایجاد اسکار ضعیف یا حتی باز شدن مجدد زخم شود.

قرار گرفتن در وضعیت بالا: بالا نگه داشتن قسمت بالایی بدن باعث گردش خون بهتر می شود و تورم و تجمع مایع را به حداقل می رساند.
قرار گرفتن کمی عمودی هنگام خواب به روند بهبود بسیار کمک میکند و استفاده از بالش های فراوان می تواند این وضعیت را راحت تر کند. بالش‌ها یا بالشتک‌های مخصوص بدن که پشت و گردن شما را بدون ایجاد فشار حمایت می کنند.

حمام بعد از ساکشن غبغب

بیمار باید از حمام و وان آب گرم خودداری کند: بیمار می‌تواند روز بعد از جراحی، پوشش سر خود را برای شستن موها و صورت خود جدا کند، اما از فرو بردن گردن خود در آب اجتناب کند. علاوه بر این، بیماران باید حداقل تا دو هفته پس از جراحی به جای حمام و جکوزی از دوش استفاده کنند.

هزینه ساکشن غبغب چقدر است؟

هزینه ساکشن غبغب بسته به عوامل مختلفی از جمله محل عمل، تجربه جراح و جراحی متفاوت است.
به طور متوسط، هزینه ساکشن غبغب 7 الی 10 میلیون تومان است. توجه داشته باشید که این فقط یک محاسبه کلی است و هزینه واقعی این روش بسته به عوامل ذکر شده در بالا ممکن است بیشتر یا کمتر باشد.
هزینه عمل وهر گونه هزینه اضافی مانند بیهوشی، هزینه های بیمارستان یا کلینیک، و لباس های بعد ازجراحی به عهده خود بیماراست.
همچنین توجه به این نکته مهم است که بسیاری از بیمه های درمانی خصوصی هزینه جراحی زیبایی را پوشش نمی دهند، بنابراین بیماران معمولاً باید هزینه این عمل را از جیب خود بپردازند.

مزایای ساکشن غبغب

چانه عضو برجسته و نمایان صورت است. هر بار که بیرون می روید، چانه شما در معرض دید قرار می گیرد مگر اینکه در تمام طول سال در هوای سرد زندگی کنید. اما اگر دچار افتادگی بافت‌ها هستید، احتمالاً می‌خواهید آن‌ها را خیلی سریع برای بهبود ظاهر خود اصلاح کنید.

چربی غبغب و چانه به راحتی از بین نمی رود.

  •     ساکشن چانه کمتر از یک ساعت طول می کشد.چانه علیرغم برجستگی، ناحیه بزرگی از بدن نیست. ساکشن غبغب در بیشتر موارد کمتر از یک ساعت طول می کشد.
  • نیاز به بیهوشی کامل ندارد و با بی حسی موضعی هم انجام می شود.
  • روش کم تهاجی است.
  • سریعترین روش از بین بردن چربی غبغب است
  • ساکشن غبغب مانع از افتادگی پوست در نتیجه بالا رفتن سن می شود.
  • نتیجه عمل ساکشن غبغب دائمی است

معایب ساکشن غبغب

دوره نقاهت 3 الی 5 روزه

ساکشن غبغب چربی غبغب را از بین میبرد اما به افتادگی پوست صورت کمک نمیکند.

بیماران با رده سنی بالای 60 سال برای رفع افتادگی پوست به روش های دیگر جراحی هم نیاز دارند .

آیا با ورزش و رژیم غذایی غبغب از بین میرود؟

آیا به تمرینات چانه فکر میکنید؟ بله این تمرین ها وجود دارد ، اما اثربخشی آنها احتمالی است. این بخش از آناتومی انسان عضو عجیبی است زیرا جایی است که چربی اضافی تمایل به ماندن دارد.

اگر غبغب شما به دلیل افزایش وزن است، کاهش وزن ممکن است آن را کوچکتر کند یا به طور کامل از بین برود. بهترین راه برای کاهش وزن رژیم غذایی سالم و ورزش منظم است. برخی از دستورالعمل های تغذیه سالم و مورد اعتماد را رعایت کنید مانند :

  • خوردن وعده های بیشتری از میوه و سبزیجات در روز
  • جایگزین کردن غلات تصفیه شده با غلات کامل
  • پرهیز از غذاهای فرآوری شده
  • خوردن پروتئین بدون چربی مانند مرغ و ماهی بخورید
  • مصرف چربی های سالم مانند روغن زیتون، آووکادو و آجیل
  • خوردن لبنیات کم چرب
  • مصرف کالری در حد نیاز روزانه خود
  • علاوه بر داشتن یک رژیم غذایی سالم، به ورزش هم ادامه دهید. با کاهش وزن ، ممکن است صورت شما لاغرتر شود.

سخن آخر

هم مردان و هم زنان می توانند ساکشن غبغب انجام دهند. ساکشن غبغب نوعی جراحی است که به شما کمک می کند چهره ای جوان و سالم را بازیابی کنید! اگر به دنبال بهبود چشمگیر ظاهر خود هستید، ساکشن غبغب بهترین گزینه است. این تکنیک بهترین گزینه برای بزرگسالان سالمی است که مدتها به دنبال جراحی زیبایی هستند.

عمل ساکشن غبغب به عنوان یک راه حل کاهش وزن استفاده نمی شود، بلکه برای تقویت خطوط بدن استفاده می شود. اگر به دنبال یک راه حل ساده کانتورینگ بدن برای نگرانی های خود هستید، امروز با بهترین کلینیک زیبایی تهران برای مشاوره تماس بگیرید.

در کلینیک زیبایی ویستان، هر عمل زیبایی با استفاده از تکنیک‌های نوآورانه انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه آیا شما فرد ایده آل ساکشن غبغب هستید یا خیر، با ما تماس بگیرید.

بهترین متخصص ساکشن غبغب در غرب تهران

دکتر افشین فتحی فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران استاد یار دپارتمان جراحی پلاستیک (96-400)دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای دو بورد فوق تخصصی و تخصصی رتبه دوم پژوهشهای علوم پزشکی شهید بهشتی عضو انجمن جراحان ایران عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران جراح ماگزیلوفاشیال

یک جلسه خصوصی با دکتر فتحی، بهترین متخصص ساکشن غبغب به شما این امکان را می دهد که سؤالات خود را بپرسید، در مورد جزئیات جراحی ساکشن غبغب مطلع شوید و نگرانی های خود را بیان کنید. دکتر افشین فتحی بهترین متخصص ساکشن غبغب با دقت به صحبت های شما گوش می دهد و تاثیر ساکشن غبغب بر چهره را برای شما توضیح میدهد.

دکتر افشین فتحی فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تهران

بهترین متخصص ساکشن غبغب در تهران کیست

دکتر سید رضا عبدالمطلبی

دکتر سید رضا عبدالمطلبی با تسلط و تجربه فراوان در کلیه موارد یکی از بهترین دکتر رفع غبغب در ایران می باشند. هم چنین دکتر عبدالمطلبی مدرس تزریق چربی هستند و تزریق چربی را به روش کلمن تکنیک انجام می دهند که حاصل آن پیوند سلول های چربی و ماندگاری دایمی چربی می باشد .پزشک متخصصی که سابقه درخشانی در فیلد زیبایی دارند و یکی از بهترین گزینه ها برای رفع مشکل غبغب شما هستند. اصلاح فرم غبغب تکنیک های متعددی دارد که بسته به شدت و علت افتادگی غبغب انتخاب می شود.

دکتر بابک حاجی براتی

دکتر بابک حاجی براتی فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی ایشان سابقه بیش از ۱۲ ساله در انجام انواع  جراحی ها از جمله انواع جراحی‌های پلاستیک ترمیمی و زیبایی.
دانش آموخته رشته جراحی و جراحی پلاستیک از دانشگاه علوم پزشکی تهران ،
سابقه عضویت در هیئت علمی  گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی تهران،
تسلط بر انجام انواع جراحی‌های پلاستیک  سر و گردن از جمله رینوپلاستی و انواع لیفتهای باز و اندوسکوپیک پیشانی و صورت و گردن عمل‌های سینه و شکم از جمله ساکشن و کارگذاری پروتزهای سینه که به صورت حرفه ای انجام میشود.

دکتر عطاالله حیدری

دکتر عطالله حیدری در دانشگاه شهید بهشتی دوره پزشکی عمومی خود را با رتبه ممتاز گذراندند. سپس وارد رشته جراحی عمومی در دانشگاه شهید بهشتی شدند و به مدت 5 سال در بیمارستان شهدای تجریش دوره جراحی عمومی و عروق را گذراندند. ایشان رشته فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی را در دانشگاه شهید بهشتی به مدت 3 سال در بيمارستان 15 خرداد، دوره كامل زيبایی و ترميمی را به پايان رساندند و در حال حاضر عضو انجمن جراحان پلاستیک کشور هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما 02188090657