لاین سازی شکم چیست_قیمت عمل جراحی زیبایی شکم 1402 در تهران

لاین سازی شکم
90 / 100

عمل لاین سازی شکم یا ابدومینوپلاستی Abdominoplasty یک روش جراحی زیبایی است که با هدف کوچک و صاف کردن شکم انجام می شود. در این عمل، پزشک پوست و چربی اضافی شکم را برمی دارد و عضلات شکمی را تقویت می کند. این عمل می تواند به بهبود ظاهر و اعتماد به نفس بیماران کمک کند. عمل لاین سازی شکم به دو نوع کامل و جزئی تقسیم می شود. در نوع کامل، برش بزرگتر و تغییر محل ناف انجام می شود. در نوع جزئی، برش کوچکتر و حفظ محل ناف صورت می گیرد. هزینه و زمان بهبودی این عمل بستگی به نوع و وسعت آن دارد.

آدرس بهترین مرکز پزشکی برای عمل لاین سازی شکم در تهران : شهرک غرب، سعادت آباد، بلوار فرحزادی، خیابان عباسی اناری، پلاک 99 واحد 10
شماره تماس: 02188090657-09180888411

فیلم عمل برداشتن چربی شکم

عمل برداشتن چربی شکم معمولا با نام لیپوساکشن Liposuction یا لیپولیز شناخته می شود و یک روش زیبایی برای حذف چربی های اضافه از نواحی مختلف بدن است. در این عمل، با استفاده از لوله ای به نام کانولا، چربی های شکسته شده با جرقه الکتریکی یا لیزر از بدن خارج می شوند. این عمل معمولا تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام میشود و به مدت ۱ الی ۳ ساعت زمان نیاز دارد.

در ادامه فیلم عمل برداشتن چربی شکم Abdominal fat removal را برای شما آورده ایم البته تا حد ممکن کیفیت آن را کاهش دادیم تا روند جراحی خاطر شما را مکدر نکند. از طرفی لازم به یادآوری است در جریان عمل تصور نکنید که بیمار ذره ای از روند و مراحل جراحی را احساس می کند. چرا که همانگونه در فیلم عمل پیکر تراشی شکم و پهلو مشاهده می کنید، بیمار کاملا بیهوش یا در نهایت دارای بی حسی موضعی و در خوابی عمیق است. بنابراین دیدن صحنه های جراحی نباید باعث تصور وحشتناکی از آن شود.

https://body-contouring.ir/wp-content/uploads/2023/08/Video.Guru_۲۰۲۳۰۸۲۴_۲۱۴۰۱۸۳۷۰.mp4
فیلم عمل برداشتن چربی شکم | نحوه انجام لاین سازی شکم

حرکات زیر شکم بانوان

حرکات زیر شکم بانوان می توانند به تقویت عضلات شکمی، بهبود ظاهر و اعتماد به نفس، کاهش درد کمر و پیشگیری از بیماری های قلبی و دیابت و در نهایت لاین سازی شکم کمک کنند. البته برای داشتن نتایج بهتر، باید به رژیم غذایی سالم و منظم نیز توجه کنید.

چند حرکت ساده ولی مؤثر برای سوزاندن چربی زیر شکم عبارتند از: پلانک (Plank) جانبی، لگ ریز، توئست روسی، کرانچ خلاف و سایکل کرانچ (Cycle crunch)

زیر شکم کشویی

زیر شکم کشویی یک حرکت پیشرفته و چالش برانگیز برای تقویت عضلات راست شکمی و زیر شکم است. این حرکت با استفاده از دو دمبل یا گیره های بارفیکس انجام می شود. در این حرکت، باید با نگه داشتن تعادل خود، پاها را به سمت بالاتنه جمع کنید و سپس به حالت اول بازگردید.

چند حرکت مناسب برای تقویت عضلات زیر بغل

عضلات زیر بغل جزء عضلات راست شکمی هستند و با تقویت آنها می توانید به پهن شدن زیر بغل دست یابید. این حرکات عبارتند از: زیر بغل دست باز، زیر بغل دست بسته، زیر بغل با توپ و زیر بغل با صندلی

هزینه برداشتن چربی شکم

جراحی برداشتن چربی شکم یک روش زیبایی است که با هدف کوچک و صاف کردن شکم انجام می شود. در این جراحی، پزشک پوست و چربی اضافی شکم را برمی دارد و عضلات شکمی را تقویت می کند. این جراحی می تواند به بهبود ظاهر و اعتماد به نفس بیماران کمک کند. جراحی برداشتن چربی شکم یا لاین سازی شکم به دو نوع کامل و جزئی تقسیم می شود. در نوع کامل، برش بزرگتر و تغییر محل ناف انجام می شود. در نوع جزئی، برش کوچکتر و حفظ محل ناف صورت می گیرد.

هزینه جراحی برداشتن چربی شکم بستگی به فاکتورهای مختلفی دارد، مانند:

  • حجم چربی یا پوست اضافی که باید حذف شود
  • مهارت و تجربه جراح پلاستیک
  • نوع و کلاس بیمارستان یا کلینیک
  • هزینه های آزمایشگاه، دارو، باند، تخت و …
  • عوارض و خطرات احتمالی جراحی
  • نوع بخش و مدت زمان بستری

برای اطلاع از هزینه جراحی شکم و پهلو 1402 بهتر است با چند جراح پلاستیک معتبر مشورت کنید و نظرات آنها را با هم مقایسه کنید.

عمل لاین سازی شکم یا ابدومینوپلاستی

جراحی شکم شل و افتاده

جراحی شکم شل و افتاده یا ابدومینوپلاستی یک روش جراحی زیبایی است که با هدف کوچک و صاف کردن شکم انجام میشود. در این جراحی، پزشک پوست و چربی اضافی شکم را برمیدارد و عضلات شکمی را تقویت می کند. این جراحی می تواند به بهبود ظاهر و اعتماد به نفس بیماران کمک کند.

جراحی شکم شل و افتاده به دو نوع کامل و جزئی تقسیم می شود. در نوع کامل، برش بزرگتر و تغییر محل ناف انجام می شود. در نوع جزئی، برش کوچکتر و حفظ محل ناف صورت می گیرد.

در صورتی که تمایل دارید از قیمت جراحی شکم و پهلو در تهران به صورت دقیق اطلاع یابید، می توانید با مرکز پزشکی ویستان از طریق راه های ارتباطی موجود در اینجا تماس بگیرید.

خط شکم دخترانه

خط شکم دخترانه یا V Cut یکی از نشانه های زیبایی و تناسب اندام است که بسیاری از زنان و دختران به دنبال آن هستند. این خط نشان دهنده تقویت عضلات راست شکمی و کاهش چربی زیر شکم است. برای ایجاد این خط، باید رژیم غذایی سالم و کم چرب داشته باشید و تمرینات هوازی و شکمی مناسب را انجام دهید.

در صورتی که به دنبال خط شکم دخترانه هستید، و هزینه عمل برداشتن چربی شکم را ندارید، می توانید به دکتر تغذیه ما در مرکز پزشکی ویستان مراجعه کنید و از مشورت با پزشکان متخصص این مرکز بهره مند گردید. ناگفته نماند پزشکان مشغول به فعالیت در مرکز ویستان علاوه بر تخصص و دانش بالا، دارای تجربه و مهارت فوق العاده ای در زمینه تناسب اندام و تغذیه مناسب دارند.

جراحی شکم شل و افتاده | لاین سازی شکم

خط وسط شکم در بدنسازی بانوان

خط میانی شکم یا linea alba یک ساختار فیبری است که به صورت عمودی در امتداد خط وسط دیواره شکم قرار دارد و عضلات راست و چپ شکم را از هم جدا می کند.

این خط در برخی از بدنسازانی که چربی بدنشان کم است و عضلات شکمی به خوبی توسعه یافته است بیشتر دیده می شود. برای رسیدن به این خط باید از یک رژیم غذایی سالم و کم چرب پیروی کنید و تمریناتی را انجام دهید که عضلات شکم به ویژه عضلات تحتانی و مایل را هدف قرار می دهد.

برخی از تمریناتی که می تواند در ایجاد خط وسط شکم در بدنسازی بانوان  یا لاین سازی شکم کمک کند، عبارتند از:

لاین سازی شکم با تمرین پلانک

این یک تمرین ساده اما مؤثر است که عضلات مرکزی بدن را تقویت می کند و وضعیت و ثبات را بهبود می بخشد. برای انجام این تمرین، باید روی شکم دراز بکشید و خود را روی آرنج و انگشتان پا نگه دارید. بدن خود را از سر تا پاشنه صاف و در یک راستا نگه دارید. این حالت را تا جایی که می توانید بدون افتادگی یا قوس دادن پشت خود نگه دارید.

بالا بردن ساق پا

این یک تمرین عالی برای عضلات پایین شکم و فلکسورهای لگن است. برای انجام این تمرین، باید به پشت دراز بکشید و دستان خود را زیر باسن یا در کناره های خود قرار دهید. پاهای خود را صاف نگه دارید و آنها را بالا بیاورید تا عمود بر زمین شوند. سپس آنها را به آرامی و بدون دست زدن به زمین پایین بیاورید. تا جایی که می توانید تکرار کنید.

پیچش روسی

این یک تمرین چالش برانگیز برای عضلات مورب و کل هسته است. برای انجام این تمرین باید روی زمین بنشینید و زانوهای خود را خم کرده و پاها را از زمین جدا کنید. یک وزنه یا یک توپ پزشکی را با هر دو دست جلوی سینه خود بگیرید. بالاتنه خود را به سمت راست بچرخانید و وزنه را روی زمین کنار باسن راست خود لمس کنید. سپس بالاتنه خود را به سمت چپ بچرخانید و وزنه را روی زمین در کنار باسن چپ خود لمس کنید. تا جایی که می توانید طرف های متناوب را برای تکرار ادامه دهید.

عمل سیکس پک چیست

عمل شکم شش تکه یا سیکس پک یک روش جراحی زیبایی است که با هدف ایجاد خطوط و برجستگی های عضلات شکمی انجام می شود. در این عمل، پزشک با استفاده از روش لیپوساکشن، چربی های اضافی را از بین خطوط عضلات شکمی برمی دارد و باعث می شود که عضلات شکمی به صورت شش تکه یا هشت تکه قابل مشاهده باشند. این عمل معمولا برای افرادی که عضلات شکمی خود را تقویت کرده اند ولی به دلیل وجود چربی های زیر پوستی نمی توانند آنها را نشان دهند، مناسب است.

خط وسط شکم | عمل شکم شل و افتاده

لاین سازی شکم بدون جراحی

برخی افراد ممکن است به دلایل مختلف، از انجام این جراحی لاین سازی شکم یا جراحی شکم شل و افتاده منصرف شوند یا نتوانند آن را انجام دهند. در این صورت، چه راه هایی برای لاین سازی شکم بدون جراحی وجود دارد؟

برای لاین سازی شکم بدون جراحی، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

رژیم غذایی سالم و کم چرب

یکی از عوامل مهم در لاین سازی شکم، کاهش درصد چربی بدن است. برای این منظور، باید از مصرف چربی های حیوانی، شیرینجات، نمک و … خودداری کنید و به جای آنها، مصرف سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، پروتئین های گیاهی و … را افزایش دهید. همچنین باید به مصرف آب فراوان توجه کنید و از خوردن غذا قبل از خواب خودداری کنید.

تمرینات هوازی و شکمی

یکی دیگر از عوامل مهم در لاین سازی شکم، تقویت عضلات شکم است. برای این منظور، باید تمرینات هوازی مانند دویدن، پرش طناب، دوچرخه سواری و … را به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در روز انجام دهید. همچنین باید تمرینات شکمی مانند پلانک، لگ ریز، توئست روسی، کرانچ و … را به صورت منظم و با تعداد تکرار مناسب انجام دهید.

روش های غیرجراحی زیبایی

علاوه بر رژیم غذایی و تمرینات، می توانید از روش های غیرجراحی زیبایی که با هدف لاغر کردن و صاف کردن شکم عمل می کنند، استفاده کنید. بعضی از این روش ها عبارتند از:

ليپوليز

در اين روش، با استفاده از يك دستگاه ليزری، چربی های زير پوستی با جرقه الكتريكی شكسته شده و با يك لوله كشيده می شوند.

كولاسكالپتينگ

در اين روش، با استفاده از يك دستگاه سرمايي، چربي هاي زير پوستي منجمد شده و توسط سيستم ايمني بدن دفع مي شوند.

راديوفركانس

در اين روش، با استفاده از يك دستگاه راديوفركانس، چربي هاي زير پوستي با انرژي حرارتي كاهش مي يابند و همچنين توليد كلاژن را افزايش مي دهند.

این روش های غیرجراحی زیبایی معمولا کم تهاجمی، کم خطر و کم هزینه هستند و نیاز به بستری یا بیهوشی ندارند. اما باید به این نکته توجه داشت که نتایج آنها معمولا کمتر از جراحی است و ممکن است نیاز به چندین جلسه باشد.

عمل سیکس پک | لاین سازی شکم

چگونه خط وسط شکم داشته باشیم

سوالی که اکثر کاربران از ما می پرسند این است که چگونه خط وسط شکم داشته باشیم ؟ همانطور که گفتیم، خط وسط شکم یا لینه آلبا یک ساختار فیبروز است که به صورت عمودی در وسط دیواره شکمی قرار دارد و عضلات راست شکمی را از هم جدا می کند.

این خط در برخی از بدنسازان که چربی بدن کم و عضلات شکمی خوب توسعه یافته دارند، بیشتر قابل مشاهده است. برای رسیدن به این خط، باید رژیم غذایی سالم و کمچربی دنبال کنید و تمریناتی را انجام دهید که به عضلات شکمی، به خصوص پایین و کج، هدف می گیرند . برخی از تمرینات که می توانند به شما در ایجاد این خط کمک کنند، که در بالا به آنها اشاره کردیم.

علاوه بر تمریناتی که در بالا برای لاین سازی شکم یا ایجاد خط وسط شکم بیان کردیم، این دو دسته تمرین را نیز می توانیم اشاره کنیم:

لگ ریز

این یک تمرین عالی برای لاین سازی شکم و عضلات شکم پایین و فلکسورهای ران است. برای انجام این تمرین، باید روی پشت دراز کشیده و دستانتان را زیر باسن یا در کنارتان قرار دهید. پاهایتان را مستقیم نگه دارید و آنها را به سمت بالا ببرید تا عمود بر زمین باشند. سپس آنها را به آرامی پایین بیاورید بدون اینکه به زمین بخورند. تعداد تکرارهای مورد نظر خود را انجام دهید .

توئست روسی

 این یک تمرین چالش برانگیز برای عضلات کج شکم و کل قسمت جلویی بدن مناسب است. برای انجام این تمرین، باید روی زمین نشسته و زانوهایتان را خم کرده و پاهایتان را از زمین جدا کنید. یک وزن یا توپ درمانی را با هر دو دست جلوی سینه تان نگه دارید. تورس خود را به سمت راست بچرخانید و وزنه را به زمین کنار ران راستتان بزنید. سپس تورس خود را به سمت چپ بچرخانید و وزنه را به زمین کنار ران چپتان بزنید. به این ترتیب ادامه دهید تا به تعداد مورد نظر برسید.

مزایای جراحی شکم و پهلو

در جراحی لاین سازی شکم پزشک پوست و چربی اضافی شکم و پهلو را برمی دارد و عضلات شکمی را تقویت می کند. این جراحی می تواند مزایای زیر را داشته باشد:

بهبود ظاهر و اعتماد به نفس

بسیاری از افراد که با شکم و پهلو شل و افتاده دست و پنجه نرم می کنند، از ظاهر خود راضی نیستند و در لباس های مورد علاقه شان احساس راحتی نمی کنند. با انجام جراحی شکم و پهلو، می توانید شکم و پهلو صاف و متناسب با بقیه بدن خود داشته باشید و در نتیجه احساس زیبایی و خودپسندی بالاتری داشته باشید .

کاهش درد کمر

چربی های اضافی شکم و پهلو ممکن است باعث فشار بر روی نخاع و عصب های کمر شوند و در نتیجه درد کمر را تشدید کنند. همچنین عضلات شکمی ضعیف ممکن است باعث عدم تعادل در بدن شده و به درد کمر منجر شوند. با انجام جراحی شکم و پهلو، می توانید چربی های اضافی را حذف کرده و عضلات شکمی را تقویت کنید. این کار می تواند به کاهش فشار بر روی نخاع، بهبود تعادل بدن و در نتیجه کاهش درد کمر منجر شود .

پیشگیری از بعضی بیماری ها

چربیهای اضافی شکم و پهلو ممکن است باعث افزایش خطر بروز بعضی بیماری های خطرناک، مانند ديابت، فشار خون بالا، سكته قلبي، سكته مغزی، سرطان روده بزرگ و … شوند. با انجام جراحی شکم و پهلو، می توانید چربی های زائد را كاهش داده و در نتيجه خطر ابتلا به اين بيماری ها را كاهش دهيد.

عوارض لاین سازی شکم

البته جراحی شکم و پهلو و لاین سازی شکم همچون هر جراحی ديگری مي تواند عوارض و خطراتي داشته باشد، مانند عفونت، خونريزي، كبودی، تورم، تغيير رنگ پوست، زخم شدن برش ها، عدم هماهنگي عضلات شكمی، اختلال در حركت ناف و … . برای جلوگیری از این عوارض، باید قبل و بعد از جراحی به نکات مهمی توجه کنید، مانند:

  • قبل از جراحی لاین سازی شکم باید با چند جراح پلاستیک معتبر مشورت کنید و نظرات آنها را با هم مقایسه کنید. همچنین به نظیرات قبل و بعد از جراحی دقت کنید و از سابقه کار جراح اطلاع پیدا کنید .
  • قبل از جراحی، باید آزمایش های لازم را انجام دهید و در صورت داشتن هرگونه بیماری یا حساسیت، به جراح خود اطلاع دهید. همچنین باید داروهای خود را با جراح خود هماهنگ کنید و در صورت لزوم آنها را قطع یا تغییر دهید .
  • قبل از جراحی و لاین سازی شکم باید حداقل دو هفته قبل از عمل سیگار و الکل را قطع کنید و مصرف چای، قهوه، شکلات و مواد محرک را کم کنید. همچنین باید حداقل ۲۴ ساعت قبل از عمل از خوردن و آشامیدن خودداری کنید .
  • بعد از جراحی، باید به مدت چند روز در بیمارستان بستری شوید و تحت نظارت پزشک باشید. همچنین باید به مدت چند هفته پس از عمل استراحت کافی داشته باشید و از فعالیت های سنگین خودداری کنید .
  • بعد از جراحی، باید به موقع داروهای تجویز شده توسط پزشک خود را مصرف کنید و در صورت داشتن هرگونه علامت نامطلوب، به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین باید به نحوه تمیز کردن و تعویض باندهای خود دقت کنید و از زخمهای خود مراقبت کنید .
  • بعد از جراحی شکم شل و افتاده باید رژیم غذایی سالم و مناسب را دنبال کنید و از مصرف چربی های حیوانی، شیرینجات، نمک و … خودداری کنید. همچنین باید به مصرف آب فراوان توجه کنید و در صورت اجازه پزشک، تمرینات سبک و متوسط را شروع کنید .
عوارض لاین سازی شکم | اقدامات لازم قبل از جراحی شکم و پهلو

خدمات مرکز پزشکی ویستان در لاین سازی شکم

جراحی شکم و پهلو یا لاین سازی شکم یک روش زیبایی است که با هدف کوچک و صاف کردن شکم و پهلو انجام می شود. در این جراحی، پزشک پوست و چربی اضافی شکم و پهلو را برمی دارد و عضلات شکمی را تقویت می کند. این جراحی می تواند به بهبود ظاهر و اعتماد به نفس بیماران کمک کند. از جمله مراکزی که این نوع جراحی را به صورت تخصصی و با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته روز دنیا انجام می دهد، مرکز پزشکی ویستان است.

  • خدمات مرکز درمانی ویستان در جراحی شکم و پهلو عبارتند از:
  • مشاوره رایگان با جراحان پلاستیک و زیبایی مجرب و متخصص
  • انجام آزمایش های لازم قبل از عمل
  • استفاده از تجهیزات پیشرفته و استاندارد
  • انجام جراحی با روش های مختلف، مانند لیپوساکشن، لیپولایز، تامی تاك و …
  • تعیین هزینه مناسب و طرف قرارداد با بیمه های مختلف
  • پیگیری بعد از عمل و ارائه خدمات پس از جراحی

7 دیدگاه دربارهٔ «لاین سازی شکم چیست_قیمت عمل جراحی زیبایی شکم 1402 در تهران»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما 02188090657