لاغری سریع شکم+ 9 دستورالعمل استفاده از زنجبیل برای لاغری

زنجبیل برای لاغری
90 / 100

فهرست مطالب

لاغری با زنجبیل

یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن یک سبک زندگی سالم و لاغری تغذیه مناسب است. متخصصان سلامت بر این باورند که مصرف غذاهای سالم و مناسب می تواند به داشتن سبک زندگی سالم تر و لاغری کمک کند. علاوه بر این، به شما کمک می کند تا از مزایای سلامتی متعددی بهره مند شوید.

یکی از نوشیدنی هایی که هرگز در لیست غذاهای سالم وجود ندارد، چای زنجبیل است. یکی از مفیدترین انواع چای که تحقیقات نشان داده است که فواید بسیاری برای سلامتی دارد. علاوه بر این، تهیه آن بسیار آسان است. در این مقاله، به بررسی بیشتر فواید این چای بی‌نظیر و خوش طعم می پردازیم و همچنین دراین مقاله با خواص زنجبیل برای لاغری و تغییر موفق سبک زندگی سالم آشنا می شویم.

زنجبیل نوعی گیاه دربخش‌هایی از آسیا مانند چین، ژاپن و هند رشد می کند، ساقه‌ای برگ‌دار و گل‌های سبز مایل به زرد دارد. طعم تندی دارد و ترد است.

    بیش از 2500 سال است که در چین برای مصرف دارویی استفاده می شود و از دهه 1500 در طب چینی، هندی و ژاپنی نقش برجسته ای داشته است.جالب است بدانید اززنجبیل به غیراز خواص درمانی برای لاغری هم استفاده می شود.

پزشکان می گویند که زنجبیل با جلوگیری از جذب چربی در روده اشتها را کنترل می کند و باعث چربی سوزی در بدن و لاغری می شود .

زنجبیل چگونه باعث لاغری می شود؟

برای کاهش وزن سالم و لاغری ، باید رژیم غذایی متعادلی داشته باشید که سرشار از غذاهای گیاهی کامل مانند میوه ها، سبزیجات، گیاهان، حبوبات، دانه ها، لوبیاها و غلات کامل باشد. از زنجبیل می توانید در برنامه غذایی خود استفاده کنید زیرا با خوردن زنجبیل  که حاوی ترکیباتی به نام جینجرول و شوگاول(Gingerol and Shugaol) است احساس سیری به شما می دهد، قند خون را تنظیم می کند ،مقدار چربی جذب شده از روده را کاهش می دهد، التهاب روده را کاهش می دهد، سوخت و ساز بدن را بالا می برد.

فعالیت بدنی منظم 150 دقیقه در هفته یا 21 دقیقه ورزش هوازی در روز ضربان قلب شما را تندتر می کند و با خوردن زنجبیل در کنار یک فعالیت بدنی به وزن ایده آل خود خواهید رسید. زنجبیل حاوی مواد مغذی با خواصی است که اگر در رژیم غذایی سالم وجود داشته باشد، به لاغری کمک می کند. همچنین میزان دوز استفاده از زنجبیل روزی 4 گرم است.

روش استفاده از زنجبیل برای لاغری

بهترین راه مصرف زنجبیل برای لاغری ، یافتن یک منبع قوی، خالص و خوشمزه است،ترکیبی که سبک زندگی را آسان کند.

لیمو و زنجبیل

دو یا سه بار در روز یک نوشیدنی سالم با لیمو و زنجبیل بنوشید تا خواص آبرسانی و کاهش اشتها زنجبیل و لیمو را به حداکثر برسانید. مصرف زنجبیل و لیمو با هم برای لاغری و کاهش وزن، تقویت به حفظ سلامت بدن بیشتر کمک می کند. آب لیمو اشتها را کم یا سرکوب می کند و حاوی مقدار زیادی ویتامین C است.

چای یا دمنوش زنجبیل

یکی از ساده ترین روش های مصرف زنجبیل به صورت چای یا دمنوش است. به این صورت که کتری خود را بجوشانید و بعد از جوش آمدن مقداری زنجبیل خشک یا تازه را در آن بریزید و به مدت 10الی 15 دقیقه روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا دم بکشد.

لاته زنجبیل

یکی دیگر از نوشیدنی های لذت بخش با زنجبیل که به لاغری کمک می کند لاته زنجبیل و زردچوبه است.به این صورت که مقداری زرچوبه و زنجبیل خشک یا تازه را با آب جوشیده شده به مدت 10الی 15 دقیقه دم میکنید یا میتوانید زرچوبه و زنجبیل را درون شیرداغ ریخته و میل کنید.

چای زنجبیل و دارچین برای لاغری

زنجبیل یکی از رایج ترین گیاهان دارویی است که در تهیه داروهای سنتی، غذا و چای در فرهنگ های آشپزی چینی و آسیایی استفاده می شود.

دارچین پوسته ای خوش طعم است که به دلیل فواید دارویی، عمدتاً به عنوان ادویه و به عنوان یک عامل دارویی استفاده می شود. با این حال، با گذشت زمان، کارشناسان آشپزی به جادویی که از ترکیب این دو به دست می آید، پی بردند.

یکی از نوشیدنی هایی که از ترکیب این دو ادویه برای تهیه آن استفاده می شود، چای زنجبیل و دارچین است. این چای یکی از نوشیدنی های خوش طعم، است که برای سلامتی و لاغری بسیار مفید است.

به دلیل اثرات فوری زنجبیل و دارچین، نوشیدن چای دارچین زنجبیل با کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری مرتبط است. علاوه بر این، زنجبیل دارای آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی است که خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های قلبی عروقی و آرتروز را کاهش می دهد.

از مزایای دیگر مصرف چای زنجبیل و دارچین میتوان به کاهش سطح قند خون اشاره کرد.

نوشیدن چای دارچین زنجبیل نیز می تواند منجر به لاغری و کاهش وزن شود. اگر چه دارچین شیرین است، اما کالری بسیار کمی دارد و بدون قند است. کمبود قند و شمارش کالری به تنظیم مصرف کالری شما کمک می کند تا از کالری اضافی جلوگیری کنید.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که دارچین با افزایش متابولیسم، فرآیند چربی سوزی را تحریک می کند. به خاطر داشته باشید که وقتی متابولیسم شما افزایش می یابد، کالری بیشتری می سوزانید. از سوی دیگر، زنجبیل نیز بر لاغری و کاهش وزن تاثیر بسیاری دارد.

در مطالعه ای که برای تعیین اثربخشی زنجبیل بر لاغری و کاهش وزن انجام شد، محققان دریافتند که زنجبیل اشتها را سرکوب کرده و سیری را افزایش می دهد.

این دو ترکیب به فرآیند چربی سوزی و لاغری کمک می کند. به طور کلی، چای زنجبیل و دارچین در افزایش متابولیسم، کاهش اشتها، و کاهش وزن بدن و نسبت دور کمر به باسن موثر است.

سرکه سیب و زنجبیل برای کاهش وزن

  • سرکه سیب  خواص لاغری و کاهش وزن خود را دارد. استفاده از آن همراه با زنجبیل می تواند اثرات ضد گلیسمی و آنتی اکسیدانی هر دو ماده را افزایش دهد.
  • سرکه سیب همچنین پروبیوتیک‌های قدرتمندی را وارد ترکیب می‌کند که می‌تواند سلامت روده را حین کاهش وزن بهبود بخشد.
  • کمی عسل یا کمی لیمو را به 1 فنجان چای زنجبیل دم کرده اضافه کنید، 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را هم بزنید و بنوشید
  • این چای را یک بار در روز، صبح قبل از غذا خوردن میل کنید تا حداکثر چربی سوزی را تجربه کنید.

چای سبز و زنجبیل برای کاهش وزن

چای سبز همچنین خواص کاهش وزن خود را دارد. چای سبز به دلیل شواهدی که نشان می‌دهد می‌تواند متابولیسم شما را تسریع کند، یک عنصر محبوب در مکمل‌های کاهش وزن است.

نحوه استفاده از چای سبز و زنجبیل برای کاهش وزن

شما می توانید زنجبیل آسیاب شده یا زنجبیل تازه را به چای سبز داغ اضافه کنید تا اثرات قدرتمند هر دو ماده با هم ترکیب شوند. همچنین می‌توانید یک چای کیسه‌ای زنجبیل و یک چای سبز کیسه‌ای را با هم دم کنید و آب به آن اضافه کنید به مدت 10-15 دقیقه دم بکشد.

یک یا دو بار در روز این ترکیب را بنوشید، به خاطر داشته باشید که چای سبز حاوی کافئین است.

گریپ فروت وزنجبیل

گریپ فروت، یکی از مرکبات سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C در میان سایر مواد مغذی است، یکی از بهترین راه های سم زدایی بدن است. به چربی سوزی و پاکسازی سیستم داخلی کمک می کند. زنجبیل به دلیل خواص ضد التهابی خود شناخته شده است که به هضم غذا کمک می کند.ترکیب این دو با هم باعث چربی سوزی در نواحی شکم و پهلو ها می شود.

آب گریپ فروت را گرفته یه قاشق چای خوری پودرزنجبیل و یک چهارم آب لیمو ترش به آن اضافه و میل کنید.نیازی به هیچ شیرین کننده ای هم ندارد.

آب زنجبیل برای کاهش وزن

نوشیدن آب زنجبیل راه دیگری برای استفاده از مزایای لاغری و کاهش وزن زنجبیل است.

آب زنجبیل معمولاً حاوی مواد دیگری برای رقیق کردن طعم تند زنجبیل خالص است. این مواد اضافی – عسل، آب لیمو و آب – به طور اتفاقی دارای خواص آبرسانی، آنتی اکسیدانی و تقویت کننده سیستم ایمنی هستند.

نحوه استفاده از آب زنجبیل برای کاهش وزن

می‌توانید آب زنجبیل را در خانه درست کنید، با اضافه کردن آب لیموی تازه فشرده ، عسل یا شکل دیگری از شیرین‌کننده‌های طبیعی.

زنجبیل تازه پوست کنده شده را به تیکه های کوچک ریز کنید در مخلوط کن به همراه حدود 1 فنجان آب مخلوط کنید و اگر دوست دارید مخلوط را صاف کنید. عصاره زنجبیل را که درست کرده اید به مواد دیگر خود اضافه کنید، با نعناع تزئین کنید و تکه های یخ را به دلخواه اضافه کنید.

آب زنجبیل و خیار می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

اگر دنبال لاغری و کاهش وزن هستید، باید آب زنجبیل  و خیار را حتما امتحان کنید. این نوشیدنی سالم کم کالری و سرشار از فیبر است که آن را به یک نوشیدنی عالی برای لاغری و کاهش وزن تبدیل می کند. خیار و زنجبیل هر دو حاوی آنتی اکسیدان هستند که ممکن است از سلول ها در برابر آسیب محافظت کرده و التهاب را کاهش دهد.

زنجبیل که به افزایش سرعت متابولیسم بدن شما کمک می کند. می تواند به سرعت بخشیدن به چربی سوزی کمک کند.

خیار سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین B6 و K، منیزیم و پتاسیم است. اینها برای متابولیسم سالم مورد نیاز هستند. به طور کلی خوردن آب زنجبیل خیار با معده خالی بی خطر است.

  • بهترین زمان برای نوشیدن آب زنجبیل خیار بستگی به اهداف شما دارد .
  • • کاهش وزن: نوشیدن آن قبل از غذا می تواند به کنترل اشتها کمک کند.
  • • سم زدایی: مصرف آن در صبح ممکن است به سم زدایی کمک کند.
  • • هضم: نوشیدن آن بعد از غذا می تواند به هضم غذا کمک کند.

پودر زنجبیل برای کاهش وزن

در مقایسه با زنجبیل تازه، زنجبیل آسیاب شده خشک (پودر زنجبیل) حاوی مقدار بیشتری از ترکیبات به نام شوگاول است. این ترکیبات ممکن است خواص ضد سرطانی و ضد التهابی داشته باشند.

نحوه استفاده از پودر زنجبیل برای کاهش وزن

می توانید پودر زنجبیل را به شکل کپسول مصرف کنید یا آن را با آب مخلوط کنید تا یک نوشیدنی پودر زنجبیل درست کنید. همچنین می توانید روی غذای خود پودر زنجبیل بپاشید.

مصرف 1 قاشق غذاخوری پودر زنجبیل در حالت خام ممکن است باعث سوء هاضمه شود.

سوپ رژیمی با زنجبیل و لیمو برای لاغری

این دستور سوپ سالم و کم کالری سرشار از سبزیجات است! برای تهیه این سوپ آسان روغن زیتون، پیاز، سیر، کرفس، هویج، زردچوبه آسیاب شده، زیره آسیاب شده، گشنیز آسیاب شده، فلفل قرمز خرد شده، یک عدد گوجه فرنگی خرد شده آب سبزیجات یا مرغ، یک لیمو برای آب‌گیری و رنده کردن، و زنجبیل تازه،سوپ رژیمی شما آماده است.

فواید بسیار زنجبیل برای سلامتی که شایان ذکر است:

  •     ضد تهوع (مخصوصا در بارداری)
  •     آنتی اکسیدان
  •     استفراغ ناشی از شیمی درمانی
  •     دیسمنوره(Dysmenorrhea) یا قاعدگی دردناک
  •     کنترل قند خون
  •     بهبود در فشار خون
  •     اثر مثبت بر چربی خون
  •     حالت تهوع بعد از عمل
  •   مدیریت وزن

زنجبیل به تحرک دستگاه گوارش کمک می کند – سرعتی که غذا از معده خارج می شود و در طول فرآیند هضم ادامه می یابد. خوردن زنجبیل محرک هضم است، بنابراین غذا به مدت طولانی در روده باقی نمی ماند.

آیا نوشیدن زنجبیل هر روزبرای لاغری مشکلی ندارد؟

زنجبیل بخشی از الگوهای غذایی روزمره در نقاط مختلف جهان است – حتی گفته می شود که رایج ترین چاشنی مصرفی در جهان است. مطالعات نشان می دهد که ترکیبات موجود در زنجبیل به روش های شگفت انگیزی سلامت انسان را بهبود می بخشد.

عوارض زنجبیل

اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از زنجبیل برای لاغری و کاهش وزن بسیار مهم است. استفاده از زنجبیل برای لاغری عموماً برای اکثر افراد بی خطر است. برخی عوارض جانبی مانند یبوست و نفخ را تجربه می کنند.

زنجبیل ممکن است جریان صفرا را در کیسه صفرا افزایش دهد، که باعث می شود پزشکان در مورد توصیه آن به افرادی که بیماری کیسه صفرا دارند محتاط باشند.

یکی از عوارض جانبی احتمالی نوشیدن چای زنجبیل، سوزش سر دل یا ناراحتی معده است، شبیه احساسی که هنگام خوردن فلفل یا سایر غذاهای تند دارید. ممکن است این تحریک را با آلرژی به زنجبیل اشتباه بگیرید. با این حال، اگر بعد از نوشیدن چای زنجبیل، جوش یا ناراحتی در دهان یا معده خود احساس کنید، ممکن است به زنجبیل حساسیت داشته باشید.

استفاده از زنجبیل در دوران بارداری مکن است عوارضی داشته باشد، اگرچه برخی از متخصصان سلامت زنجبیل را برای حالت تهوع به زنان باردار توصیه می کنند. اگر در دوران شیردهی یا بارداری هستید یا اگر از داروهای رقیق کننده خون (ضد انعقاد) استفاده می کنید، قبل از استفاده از زنجبیل با پزشک مشورت کنید.

چربی شکم چیست و آیا خطرناک است؟

چربی احشایی که معمولاً به عنوان چربی شکم شناخته می شود، لایه چربی زیر ماهیچه های شکم است. چربی شکم به دلیل موقعیت بسیار مهمی که در اطراف بسیاری از اندام های حیاتی دارد، منبع ثابتی از انرژی را تامین می کند و در عین حال بدن را در معرض سموم و هورمون های مضر قرار می دهد.

هنگامی که سلول های چربی بیش از حد باشند یا سلول های چربی بیش از حد بزرگ شوند، می توانند سموم بیش از حد تولید کنند که خطر ابتلا به التهاب مزمن، دیابت، بیماری های قلبی و سرطان را افزایش می دهد. به این دلایل، چربی شکم می‌تواند خطرناک‌تر از چربی زیر جلدی(آن لایه چربی بیرونی که می‌توانید با انگشتان خود فشار دهید )باشد. دلیل اینکه شما در بستن دکمه های شلوار خود مشکل دارید، ممکن است حتی به دلیل چربی احشایی نباشد. چیزی که ما این روزها آن را “چربی شکم” می نامیم در واقع می تواند نفخ یا احتباس آب باشد.

لاغری سریع شکم

هیچ رژیم غذایی دقیقی وجود ندارد که بیشتر از سایر رژیم ها چربی شکم را هدف قرار دهد. برای کاهش چربی شکم، باید زمان، اندازه و کیفیت وعده های غذایی خود را در نظر بگیرید. که میتواند به شما در حفظ وزن سالم، کاهش چربی احشایی و جلوگیری از نفخ کمک کند. با این نکات کاهش چربی شکم به روش سالم را آغاز کنید.

1.از نفخ شکم جلوگیری کنید

برخی از کربوهیدرات‌ها جذب ضعیفی در روده‌ها دارند و به سرعت تخمیر می‌شوند در روده می مانند و منجر به گاز و نفخ می‌شوند. کربوهیدرات های رایج عبارتند از کربوهیدرات های تصفیه شده و قندهای ساده – مانند آنهایی که در غذاهای فرآوری شده با قندهای اضافه موجود است. سدیم اضافی نیز به دلیل افزایش احتباس آب می تواند باعث نفخ شود.

غذاهای بسته بندی شده سالم زیادی وجود دارد، اما بسیاری از آنها خیلی عالی نیستند. برای کمک به کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده که می توانند باعث نفخ شکم شوند، بیشتر اوقات غذاهای تازه تهیه شده را انتخاب کنید. به عنوان مثال، یک کاسه قند پر از غلات را با یک اسموتی سبز تهیه شده با میوه ها و سبزیجات تازه عوض کنید تا صبح خود را خوب شروع کنید

2. قدرت پروتئین را در آغوش بگیرید

پروتئین نقش دوگانه ای در کمک به کاهش چربی شکم با افزایش و حفظ توده عضلانی و متابولیسم دارد و در عین حال به جلوگیری از گرسنگی کمک می کند. یک بررسی در سال 2020 در مجله چاقی و سندرم متابولیک نشان می دهد که یک رژیم غذایی با پروتئین بالاتر باعث افزایش ترموژنز(thermogenesis) می شود که به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید. خوردن پروتئین همچنین می‌تواند منجر به افزایش رضایت بعد از غذا شود، که ممکن است به شما کمک کند کالری کمتری در طول روز بخورید.

3. روی فیبر تمرکز کنید

فیبر نوعی کربوهیدرات است که بدن شما قادر به هضم آن نیست و به تنظیم استفاده بدن از قند کمک می کند زیرا قند به آرامی از سیستم گوارش شما عبور می کند. افزایش مصرف فیبر روزانه می تواند منجر به رضایت بیشتر بعد از غذا شود، زیرا به احساس سیری کمک می کند. زمانی که فیبر بیشتری می خورید، قند خون شما کمتر افت میکند. به همین دلیل، از احساس «گرسنگی» جلوگیری می کند، به این معنی که به هیچ چیز و هر چیزی که در چشم است نخواهید رسید – که همچنین تعداد کل کالری مصرف شده در روز را کاهش می دهد.

هنگام تلاش برای کاهش چربی شکم و لاغری ، روزانه حداقل 25 گرم فیبر را در رژیم غذایی خود قرار دهید. غذاهای غنی از فیبر شامل حبوبات مانند عدس و لوبیا هستند. سیب و گلابی با پوست؛ آجیل و دانه ها؛ و سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی و کلم بروکسل.

4-برای لاغری شکم ورزش کنید

در یک دنیای ایده‌آل، ما می‌توانیم دقیقاً قسمتی از بدنمان را که می‌خواهیم از آن کالری بسوزانیم هدف بگیریم . خوشبختانه، چند تمرین وجود دارد که به ویژه در سوزاندن چربی از ناحیه شکم و بقیه بدن موثر است.

1. روی شیب راه بروید یا بدویید

اگر گرم کردن یا تمرین هوازی روی تردمیل انجام می دهید، سعی کنید شیب دستگاه خود را بالا ببرید. بر اساس مطالعه ای در سال 2023 در مجله فیزیولوژی کاربردی، راه رفتن روی شیب تا 10.5 درصد بیشتر از دویدن روی سطح صاف کالری می سوزاند. میزان کالری اضافی که در شیب می سوزانید به سرعت و وزن شما بستگی دارد.

2-تمرین تناوبی با شدت بالا انجام دهید

به جای یک تمرین هوازی طولانی و کم شدت، تمرینات تناوبی با شدت بالا انجام دهید که به آن HITT می گویند مخفف (High-Intensity Interval Training).فواصل شدید و سریع که می تواند تنها پس از یک جلسه 20 تا 30 دقیقه ای شما را کاملا خسته کند. این شکل از تمرینات کاردیو همچنین شامل تمرینات قدرتی است و اثر پس‌سوختگی را افزایش می‌دهد و به بدن شما اجازه می‌دهد پس از پایان تمرین به کالری سوزی ادامه دهد. می‌توانید بین 30 ثانیه از تمرین‌های مورد علاقه‌تان را بچرخانید و در بین آن‌ها استراحت کنید، به شرطی که روی گروه‌های عضلانی مختلف مانند اسکوات، هل‌آپ و نوسان کتل‌بل کار کنید.

3. ساید پلانک

اگر میخواهید چربی های شکم خود را از بین ببرید اما همچنان بدن ضعیفی دارید، بنابراین تقویت عضلات شکم در هنگام تلاش برای از بین بردن چربی شکم نیز بسیار مهم است. برای چالش برانگیزتر کردن روتین سنتی پلانک، ساید پلانک را به ورزش خود اضافه کنید: روی ساعد چپ خود بغلتید و پای راست خود را بالای سمت چپ بدن قرار دهید. ران چپ خود را از روی زمین بلند کنید در حالی که عضلات شکم خود را به سمت ناف خود می کشید.

نفس بکشید! سر خود را در یک راستا با بقیه ستون فقرات نگه دارید. اگر نگه داشتن این وضعیت برای مدت طولانی بسیار دشوار است، پای چپ خود را خم کنید و زانوی چپ خود را روی زمین پایین بیاورید تا ساق و پای چپ پایینی روی زمین قرار گیرند. پای راست شما همچنین می‌تواند روی زمین قرار گیرد – یا برای چالش‌برانگیزتر کردن آن، پای راست را از روی زمین بلند کنید تا تکیه‌گاه نباشد. صرف نظر از اینکه از کدام نسخه پلانک پهلو را انجام می دهید، این حالت را تا 60 ثانیه با فرم مناسب نگه دارید، سپس این کار را در سمت دیگر بدن انجام دهید.

لاغری شکم با تغییر سبک زندگی

1-خواب کافی داشته باشید

خواب کم یا زیاد می‌تواند استرس و هورمون‌های تنظیم‌کننده شما را از بین ببرد و منجر به افزایش وزن شود. طبق یک مطالعه در سال 2023 در مجله Obesity، یک شب محرومیت از خواب می تواند سطح گرلین را افزایش دهد، هورمونی که باعث افزایش گرسنگی می شود و احتمال بیشتری برای پرخوری در روز بعد ایجاد می کند. کاهش خواب همچنین ممکن است منجر به خستگی در طول روز و فعالیت بدنی کمتر شود، که ممکن است دلیل دیگری برای افزایش وزن افرادی باشد که به طور منظم به اندازه کافی نمی خوابند.

2- به طور مداوم آب بنوشید

اگر دچار کم آبی هستید، تشخیص اینکه آیا گرسنه هستید یا فقط تشنه هستید دشوار است. اگر هوس یک میان وعده می کنید، یک لیوان آب بنوشید و چند دقیقه صبر کنید تا سطح گرسنگی خود را دوباره ارزیابی کنید. آب همچنین به حرکت غذا در سیستم گوارش شما کمک می کند و احساس نفخ را کاهش می دهد. این ایده خوبی است که یک بطری آب در طول روز همراه خود داشته باشید و از آن استفاده کنید. برش‌های خیار و شاخه‌های نعناع یا میوه‌های تازه را به آب خود اضافه کنید تا طعم‌دار شود.

3- هرگز یک وعده غذایی را حذف نکنید

آیا تا به حال تصمیم گرفته اید که یک وعده غذایی را حذف کنید تا کالری روزانه خود را کاهش دهید؟ با وجود صرفه جویی در مقدار کمی کالری در لحظه، این استراتژی تقریبا همیشه نتیجه معکوس دارد. وقتی وعده‌های غذایی خود را حذف می‌کنید، گرسنگی بیش از حد را تجربه می‌کنید که می‌تواند به هوس خوردن غذاهای کم‌مغذی و بسیاری از آنها منجر شود.

همچنین ممکن است بعد از حذف یک وعده غذایی سریعتر از حد معمول غذا بخورید، که ممکن است باعث شود علائم هشدار دهنده سیری را از دست بدهید و احتمال پرخوری شما را افزایش دهد. تند غذا خوردن نیز می تواند هوا به معده شما وارد کرده و در نتیجه نفخ کند، بنابراین غذا را کم کرده و خوب بجوید.

نتیجه گیری

متاسفانه هیچ راه حل سریعی برای لاغری و از بین بردن سریع چربی شکم وجود ندارد. با این حال، کارهای خاصی وجود دارد که می توانید برای کمک به سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن و لاغری انجام دهید. تغییر سبک زندگی آگاهانه و تعهد به تغییر عادات غذایی و ورزش در طول زمان بهترین گزینه شماست. با کمی صبر و استقامت، در راه رسیدن به سلامتی بهتر خواهید بود.

زنجبیل به عنوان یک ماده برای کمک به لاغری و کاهش وزن بالقوه خود را نشان داده است. هنگامی که زنجبیل را همراه با سایر مواد آنتی اکسیدانی، تثبیت کننده قند خون و ضد التهاب مصرف می کنید، حرکت خود به سمت وزن سالم تر و لاغری را آغاز می کنید.

اما زنجبیل به تنهایی منجر به کاهش زیاد اضافه وزن نمی شود. یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم برای لاغری و کاهش وزن زیاد بسیار مهم هستند.

در مورد نگرانی هایی که در مورد وزن خود دارید با یک پزشک صحبت کنید و به یاد داشته باشید که هیچ ماده جادویی وجود ندارد که باعث لاغری و کاهش وزن شود.

جراحی لیپوساکشن چیست؟ معرفی 2 روش جایگزین جراحی لیپوساکشن
ابدومینوپلاستی چیست + 4 دلیل که ابدومینوپلاستی و سزارین نباید همزمان انجام شود
با امبدینگ چند کیلو لاغر می شویم ؟ امبدینگ لاغری
بهترین مرکز پیکر تراشی در تهران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما 02188090657