امبدینگ لاغری چیست+7 مزیت امبدینگ لاغری برای کاهش وزن

90 / 100

در سال های اخیر، افراد بسیاری از امبدینگ لاغری(Slimming Embedding) که روشی بر اساس تکنیک سنتی طب سوزنی برای کاهش وزن است استفاده می کنند. بسیاری از مردم در واقع نمی دانند که ترکیب امبدینگ لاغری و طب سوزنی می تواند به کاهش وزن کمک کند. آیا امبدینگ معجزه لاغری است؟ در این مطلب تاثیر امبدینگ لاغری را با هم بررسی می کنیم.

 چگونه با امبدینگ(Embedding) لاغر شویم؟

امبدینگ لاغری(Slimming Embedding) به روش های مختلفی از جمله بهبود هضم ضعیف ، تنظیم اشتها ، تحریک میزان متابولیسم و ​​کاهش احتباس آب به کاهش وزن و لاغری کمک می کند.

1- امبدینگ لاغری متابولیسم بدن را افزایش می دهد. متابولیسم فرآیند تبدیل غذا به انرژی است. متابولیسم بدن بر سرعت کالری سوزی و ذخیره انرژی اضافی به عنوان چربی تأثیرگذار است، و به نوبه خود بر میزان اضافه وزن یا کاهش وزن تأثیر می گذارد. با بالا رفتن سن، سرعت متابولیسم ما به طور طبیعی کاهش می یابد و نگه داشتن وزن نرمال دشوارتر می شود. امبدینگ می تواند با  تحریک و افزایش سرعت متابولیسم بدن فرد به کاهش زمان تبدیل غذا به انرژی کمک کند و به بدن اجازه دهد تا سوخت بیشتری را به سرعت مصرف کند و جذب مواد مغذی را به حداکثر برساند و به صورت سالم وزن را کاهش دهد.

2- امبدینگ لاغری اشتها را کم می کند. طب سوزنی(Acupuncture) به تنظیم سطح هورمون های بدن کمک می کند، و به طور طبیعی باعث می شود فرد کمتر میل به غذا خوردن داشته باشد. کاهش میل به غذا ، به ویژه مواد غذایی چرب ، منجر به کاهش وزن می شود زیرا احتمال پرخوری فرد کمتر است و در نتیجه کالری کمتری مصرف می کند.

3- امبدینگ لاغری سلامت بدن را حفظ می کند. افزایش وزن را می توان به عدم تعادل کبد، طحال، کلیه، غده تیروئید و سیستم غدد درون ریز نسبت داد. این اندام ها جذب و دفع مایعات، مواد معدنی و مواد مغذی را در بدن تنظیم می کنند و در صورت عدم تعادل باعث جذب بیش از حد یا کم دفعی می شوند. با تحریک و بهبود جریان Qi (انرژی حیاتی) در بدن، امبدینگ انسداد جریان خون در مریدین‌ها یا نقاط فشار بدن(pressure points) این اندام‌های گوارشی را برطرف می‌کند و منجر به بهبود عملکرد اندام‌ها و لاغری طبیعی و کاهش وزن می‌شود.

4-امبدینگ لاغری چربی های اشباع شده را در بدن حل می کند. افزایش وزن گاهی اوقات ممکن است به دلیل چربی های اشباع شده بیش از حد در بدن باشد. در حالی که چربی های اشباع شده فواید خاصی برای سلامتی دارند، تجمع بیش از حد چربی اشباع شده در بدن باعث بیماری های قلبی عروقی، کلسترول خون بالا و چاقی می شود. امبدینگ لاغری می تواند از طریق رفع انسدادهای انرژی Qi و افزایش متابولیسم به حل کردن چربی های اشباع شده در بدن کمک کند و در نتیجه باعث کاهش وزن شود.

5-امبدینگ لاغری احتباس آب در بدن را کاهش می دهد. احتباس آّب را می توان به گردش ضعیف سیستم لنفاوی و تجمع بیش از حد رطوبت نسبت داد و می تواند نتیجه انسداد Qi (انرژی حیاتی) یا Qi ناکافی (کمبود Qi) در بدن باشد. امبدینگ می تواند این انسدادها را از بین ببرد و گردش و جریان مناسب آب را تحریک کند و در نتیجه بر لاغری و کاهش وزن تاثیرگذار باشد.

6-با امبدینگ لاغری بدن به فرم طبیعی می رسد. هر فردی فرم بدن طبیعی خود را دارد که با آن متولد شده است. سالم ترین و ایده آل ترین بدن بر اساس ساختار بدنی متمایز فرد در نظر گرفته می شود و از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. از طریق جستجوی اثرات امبدینگ لاغری و کاهش وزن با امبدینگ، فرد می تواند بدون خطر کاهش وزن زیاد، سوء تغذیه یا کمبود وزن، به فرم ایده آل بدن خود دست یابد. این یکی از مهم ترین دلایلی است که امبدینگ لاغری به عنوان بهترین روش برای لاغری و کاهش وزن معرفی شده است.

7- امبدینگ لاغری التهاب بدن را کاهش می دهد.متابولیسم آهسته در بسیاری از افراد رایج است زیرا از التهاب یا تنش در معده خود رنج می برد. همچنین ممکن است این التهاب به فرآیندهای گوارشی آنها آسیب برساند. هر دوی اینها می توانند مشکلاتی را در کنترل وزن ایجاد کنند. امبدینگ لاغری با کاهش تنش و تنظیم واکنش ایمنی شما در کاهش التهاب موثر است و کاهش وزن را به یک هدف دست یافتنی تبدیل می کند.

امبدینگ لاغری در چند جلسه انجام می شود؟

اگر قصد دارید 10 تا 15 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید ، داشتن چندین جلسه درمان در هفته به مدت شش تا هشت هفته یک برنامه رایج است.با ادامه روند برنامه و کاهش وزن، تعداد جلسات هر هفته کاهش می یابد. تعداد جلسات درمانی هر متخصص با متخصص دیگر متفاوت است.

عوارض امبدینگ لاغری

حتما امبدینگ لاغری را در مراکز پزشکی مجاز و متخصص با تجربه انجام دهید. در غیر این صورت، ممکن است عوارض جانبی جدی از جمله:عفونت ها، اندام های سوراخ شده،آسیب به سیستم عصبی مرکزی به همراه داشته باشد.

روش امبدینگ لاغری

امبدینگ لاغری یک روش زیبایی غیر جراحی است که از نخ های قابل جذب برای لیفت و سفت کردن افتادگی پوست، کاهش سلولیت و بهبود بافت کل پوست استفاده می کند. نخ ها معمولاً از موادی مانند پلی دیوکسانون (PDO) یا پلی کاپرولاکتون (PCL) هستند که هم زیست سازگار و هم برای بدن بی خطر هستند.

این روش توسط یک متخصص طب سنتی ، انجام می شود که ابتدا ناحیه درمان را تمیز کرده و از یک بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن پوست استفاده می کند. سپس نخ ها با استفاده از یک سوزن نازک، به صورت دستی یا با کمک یک دستگاه، وارد پوست می شوند. با توجه به نتیجه مورد نظر نخ ها را میتوان به روش های مختلفی تزریق کرد.

زمانی که نخ ها وارد بدن می شوند، به آرامی در طول زمان حل می شوند و تولید کلاژن و الاستین را تحریک می کنند، که الیافی هستند که ساختار و خاصیت ارتجاعی به پوست می دهند. و ظاهری جوان تر، برجسته تر و سفت تر به پوست می دهند.لاغری با امبدینگ  روشی نسبتا بدون درد است و اکثر بیماران پس از آن کمترین درد را تجربه می کنند. ممکن است مقداری کبودی و تورم وجود داشته باشد، اما معمولاً ظرف چند روز از بین می رود.

نتایج امبدینگ لاغری را می توان بلافاصله مشاهده کرد، اما با افزایش تولید کلاژن و الاستین، به مرور زمان بهبود می یابند. اثرات کامل امبدینگ لاغری به طور معمول برای چندین ماه تا یک سال، بسته به متابولیسم و ​​نوع پوست فرد، باقی می‌ماند.امبدینگ لاغری برای بسیاری از افراد یک درمان ایمن و موثر است، اما برای همه مناسب نیست. مهم است که قبل از انجام این روش با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که برای شما مناسب است.در اینجا به برخی از مزایای امبدینگ لاغری اشاره می کنیم:

  •     غیر جراحی
  •      کم تهاجمی 
  •      نسبتا بدون درد
  •     نتایج فوری

      اثرات طولانی مدتبرخی از عوارض امبدینگ لاغری·   

  •     کبودی و تورم
  •       عفونت     
  •   واکنش آلرژیک به نخ ها 
  •   بافت پوست نامنظم   
  •    تغییر رنگ پوست

به طور کلی، امبدینگ لاغری یک درمان ایمن و موثر برای بسیاری از افراد است. این می تواند به بهبود ظاهر پوست شل، سلولیت و بافت کلی پوست کمک کند. با این حال، مهم است که قبل از انجام این روش با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که برای شما مناسب است.

امبدینگ لاغری چه حسی دارد؟

حسی که فرد زمان انجام امبدینگ لاغری دارد میان همه متفاوت خواهد بود، امبدینگ معمولاً با درد زیادی همراه نیست. ممکن است کمی احساس سنگینی و بی حالی داشته باشید. اینها علائم خوبی هستند به این معنی که چیزی در حال رخ دادن است.اغلب بیماران وارد شدن سوزن ها را احساس نمی کنند، زیرا نازک هستند و به آرامی وارد می شوند.

زمانی که سوزنی به عمق مورد نظر خود رسید، احتمالاً یک درد خفیف و مبهم یا یک احساس سوزن سوزن شدن خفیف خواهید داشت. این نشانه ای از اثربخشی درمان و فعال شدن نقطه طب سوزنی است. همچنین ممکن است احساس سنگینی یا گرفتگی داشته باشید. احساس گرما ممکن است در نقاط طب سوزنی ایجاد شود.اگر احساس می‌کنید که درد شدید  است، باید به پزشک خود اطلاع دهید. بیشتر اوقات درد یا ناراحتی زودگذر بوده و تنها چند ثانیه طول می کشد.

چه چیزی باعث درد می شود؟

استفاده از سوزن‌هایی با گیج بالاتر یا قرار دادن سوزن‌ها به نقاط عمیق‌تر باعث ایجاد درد می‌شود. برخی از برندهای سوزن بر بیشتر یا کمتر شدن درد تاثیر گذار است. برخی از متخصص ها هنگام وارد کردن سوزن‌ها از نیروی بیشتر یا تکنیک سنگین‌تری استفاده می‌کنند. مهم است که برای درمان فقط به متخصصان طب سوزنی دارای مجوز و با تجربه مراجعه کنید.اگر دردی را تجربه می کنید که فراتر از درد خفیف است، به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین می‌توانید از پزشک خود بخواهید که آهسته‌تر پیش برود، سوزن‌های کمتری استفاده کند، آن‌ها را سطحی‌تر وارد کند و کمتر آنها را دستکاری کند. گاهی اوقات سوزن زدن ضعیف هم باعث درد می شود.

هر جلسه امبدینگ لاغری چقدر طول می کشد؟

هر جلسه درمان امبدینگ لاغری 30 الی 90 دقیقه طول می کشد.بخشی از زمان صرف بحث در مورد دلایل کاهش وزن با پزشکتان می شود. بسته به شرایط شما و این که چقدر این مکالمه عمیق است، برخی از جلسات ممکن است بیشتر طول بکشد، به خصوص اولین قرار ملاقات شما.سوزن ها معمولاً به مدت 10 تا 30 دقیقه در جای خود باقی می مانند. در این مدت، شما بی حرکت خواهید بود. برخی افراد وارد حالت بسیار آرام می شوند یا به خواب می روند.

آیا امبدینگ لاغری معجزه لاغری است؟

امبدینگ لاغری به روش طب سوزنی، عمل کاهش وزن از طریق تحریک نقاط خاصی روی پوست با سوزن است. طب سوزنی یک درمان پزشکی مبتنی بر شواهد است که اثربخشی آن توسط هزاران مطالعه ثابت شده است.برخی افراد به طب سوزنی سوگند یاد می کنند و از آن به عنوان “معجزه” برای بهبود کیفیت زندگی خود یاد می کنند، زیرا گفته می شود که می تواند همه چیز را از افسردگی و آلرژی گرفته تا تهوع صبحگاهی و گرفتگی عضلات درمان کند.

هزینه امبدینگ لاغری

هزینه امبدینگ لاغری به محل زندگی شما و در سال 1402 متوسط ​​هزینه برای یک متخصص امبدینگ در تهران 2 میلیون تومان است و کاشت نخ در 72 نقطه طب سوزنی انجام می شود.لاغری یا  کاهش وزن با امبدینگ در واقع به ما کمک می کند تا از برخی عادات بد غذایی خلاص شویم و برخی از بیماری های جسمی که منجر به چاقی می شوند را درمان کنیم. درمان کاهش وزن باید ترکیبی از درمان، ورزش منظم و رژیم غذایی باشد تا موثر باشد.برای کاهش وزن با امبدینگ باید به کنترل رژیم غذایی خود نیز توجه کنید. در جلسات کاهش وزن با امبدینگ، پرخوری و خوردن بی رویه به کاهش وزن کمک نمی کند.

رژیم لاغری شکم

هیچ روش جادویی برای از دست دادن چربی شکم وجود ندارد، استفاده از برخی عادات غذایی سالم و شیوه های زندگی می تواند به شما برای کاهش وزن و حفظ سلامت بدن کمک کند. در ادامه رژیم لاغری شکم را با هم میخوانیم:

1. در اولویت قرار دادن غذاهای کامل و غنی از مواد مغذی:

روی میوه ها و سبزیجات تمرکز کنید: روزانه حداقل پنج وعده میوه و سبزیجات مصرف کنید. این مواد غذایی سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی هستند که از سلامت کلی حمایت می کنند و به شما کمک می کنند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

غلات کامل مصرف کنید: غلات تصفیه شده مانند نان سفید، ماکارونی و برنج را با غلات کامل مانند برنج قهوه ای، کینوا و جو دوسر جایگزین کنید. غلات کامل دارای کربوهیدرات‌های پیچیده‌ای هستند که انرژی را به آرامی آزاد می‌کنند و از کاهش انرژی جلوگیری می‌کنند و باعث چربی سوزی می‌شوند.

منابع پروتئین بدون چربی را انتخاب کنید: پروتئین بدون چربی مانند ماهی، مرغ، لوبیا، عدس و لبنیات کم چرب را در رژیم غذایی خود بگنجانید. پروتئین به افزایش متابولیسم کمک می کند و باعث رشد ماهیچه ها می شود که می تواند از کاهش چربی حمایت کند.

چربی های ناسالم را محدود کنید: مصرف چربی های اشباع و ترانس که در غذاهای فرآوری شده، غذاهای سرخ شده و گوشت قرمز موجود است را کاهش دهید. در عوض، چربی های سالم را از منابعی مانند آووکادو، آجیل، دانه ها و روغن زیتون انتخاب کنید.

2. کربوهیدرات ها را مدیریت کنید:

کربوهیدرات های تصفیه شده را محدود کنید: مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده را به حداقل برسانید که باعث افزایش قند خون می شود و می تواند منجر به افزایش ذخیره چربی در ناحیه شکم شود.کربوهیدرات‌های پیچیده را انتخاب کنید: کربوهیدرات‌های پیچیده مانند غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات را در اولویت قرار دهید، که انرژی پایدار را تامین می‌کنند و به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کنند.مصرف کربوهیدرات را متعادل کنید: کربوهیدرات ها را با پروتئین و فیبر ترکیب کنید تا جذب کربوهیدرات را کاهش دهید و از افزایش قند خون جلوگیری کنید.

3. کاهش نوشیدنی های قندی:

مصرف نوشیدنی های شیرین را کاهش دهید: مصرف نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه، آب میوه، و قهوه و چای شیرین را محدود کنید. این نوشیدنی ها کالری و قند بالایی دارند و به تجمع چربی در شکم کمک می کنند.

آب را به عنوان نوشیدنی اصلی خود انتخاب کنید: در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید تا هیدراته بمانید و سلامت کلی را ارتقا دهید.

4. از غذاهای مفید برای گوارش استفاده کنید.

مصرف باکتری های سالم روده: غذاهای تخمیر شده مانند ماست، کفیر، و کلم ترش را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این غذاها حاوی پروبیوتیک هایی هستند که از میکروبیوم روده سالم پشتیبانی می کنند که در مدیریت وزن و هضم نقش دارد.غذاهای غنی از فیبر مصرف کنید: فیبر به تنظیم سطح قند خون کمک می کند، باعث سیری می شود و از سلامت گوارش محافظت می کند. مقدار زیادی فیبر از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات دررژیم غذایی خود بگنجانید.

5.انجام ورزش منظم هوازی:

حداقل 30 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط ​​در بیشتر روزهای هفته را در برنامه خود قرار دهید. ورزش هوازی به سوزاندن کالری، کاهش چربی شکم و بهبود سلامت کلی قلب و عروق کمک می کند.تمرینات قدرتی: حداقل دو بار در هفته از تمرینات قدرتی استفاده کنید. تمرینات قدرتی به ساخت توده عضلانی کمک می کند که باعث افزایش متابولیسم و ​​افزایش چربی سوزی می شود.

6. خواب کافی داشته باشید:

خواب با کیفیت را در اولویت قرار دهید: 7 تا 8 ساعت خواب بدون وقفه در هر شب را هدف قرار دهید. کم خوابی می تواند هورمون های تنظیم کننده اشتها و متابولیسم را مختل کند و منجر به افزایش وزن و چربی شکم شود.

7. استرس را به طور موثر مدیریت کنید:

تکنیک های مدیریت استرس را تمرین کنید: استراتژی های مدیریت استرس مانند یوگا، مدیتیشن یا تمرینات تنفس عمیق را اجرا کنید. استرس مزمن می تواند سطح کورتیزول را افزایش دهد که باعث ذخیره چربی شکم می شود.

کنترل وعده غذایی: برای جلوگیری از پرخوری به اندازه وعده ها توجه کنید. از بشقاب های کوچکتر استفاده کنید، آهسته غذا بخورید و به نشانه های گرسنگی و سیری بدن خود دقت کنید.

 آشپزی در خانه: آماده کردن وعده های غذایی در خانه به شما امکان کنترل مواد و اندازه وعده ها را می دهد. 

برچسب مواد غذایی را بخوانید: به کالری و مواد مغذی غذاهای بسته بندی شده توجه کنید. 

هیدراته بمانید: در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید تا هیدراته بمانید و از سلامت کلی حمایت کنید. 

به یاد داشته باشید، ثبات، کلیدی برای دستیابی به اهداف کاهش وزن است. تغذیه سالم و تغییرات سبک زندگی را جزئی از برنامه روزانه خود قرار دهید و به تدریج سطح فعالیت بدنی خود را افزایش دهید. برای مشاوره و راهنمایی شخصی با یک متخصص مراقبت های بهداشتی یا متخصص تغذیه ثبت شده مشورت کنید.

بهترین دکتر امبدینگ لاغری در تهران

کلینیک لاغری ویستان با داشتن تیمی از پزشکان متخصص لاغری،امبدینگ لاغری،متخصص تغذیه و کاهش وزن با تجربه ترین مرکز برای تهیه یک رژیم درمانی متناسب و شخصی برای شما است. توصیه های درمانی ما همیشه مخصوص فرد است و نیازها و شرایط بدن شما را در نظر می گیرد تا به کاهش وزن و لاغری بیمار کمک کند.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر روش های کاهش وزن و لاغری ، با ما تماس بگیرید.

دکتر شهربانو کاظمی، بهترین متخصص طب فیزیکی و توانبخشی تهران با تشخیص و درمان به موقع به بازیابی عملکرد و کیفیت زندگی شما کمک می کند. دکتر شهربانو کاظمی با تمرکز بر شرایط بیمار و گزینه های درمانی مختلف آماده ارائه خدمات طب فیزیکی و توانبخشی در تهران می باشد. دکتر کاظمی متخصص توانبخشی درتهران در کلینیک توانبخشی ویستان فعالیت می کند. دکتر شهربانو کاظمی متخصص امبدینگ در تهران است.دکتر کاظمی متخصص توانبخشی در تهران در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی ویستان فعالیت می کند.

لاغری به روش امبدینگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما 02188090657